יום ראשון, 2 במאי 2010

twitter

בשבועיים האחרונים אנו מתנסים ב twitter . כשמסתכלים ברצף ה"ציוצים", נראה כי כל אחד מפריח לחלל מחשבה, דעה, אסוציאציה, קישור, ככל העולה על רוחו. נכון שהכל קשור בלמידה, כי בזה אנו עוסקים, מדי פעם יש תגובות והתייחסויות האחד לדברי האחר. בהתנסות זו לא הוגדר לנו מה לצייץ, כך שהיה הרבה מקום ליצרתיות וביטוי עצמי. ככלי בכיתה, ה twitter יכול לשמש כאמצעי להעברת מסרים, דעות וכד'. הוא נוח כי הוא פתוח ושטוח, כלומר הכל גלוי ללא צורך לפתוח קישור, כמו בפורום, למשל. הכל ניכר לעין וניתן להתרשם מהדברים במבט חטוף. האם אשתמש ב twitter בכיתתי??...

3 תגובות:

  1. ככל שאני חושבת יותר נראה לי מאד השימוש בטוויטר, בדיוק בגלל כל מה שכתבת ובמיוחד לאור העובדה שתלמידים לא אוהבים לכתוב הרבה, הם רגילים להודעות קצרצרות כמו בsms ולכן נראה לי שזה יכול לעבוד.

    השבמחק
  2. שלום חנה,

    אני, בניגוד ללי, עדיין לא רואה איך אני משלבת את הטוויטר בכיתה. אולי זו הסיבה שעדיין לא פתחתי חשבון בטוויטר, פשוט קשה לי לראות איך אני עושה שימוש בכלי הזה לצורכי הוראה ולמידה.
    אשמח לקבל רעיונות...

    השבמחק
  3. למיכל,
    לדעתי, ניתן לנצל את ה twitter בכיתה בדרכים רבות. לדוגמא: הבעת דעה. את מציגה לכיתה בעיה ומבקשת שכל אחד יצייץ מה הוא ממליץ לעשות במקרה כזה. ניתן לתרגל כך מבעי לשון ומבנים לשוניים. בעברית, לדוגמא, הייתי שואלת "מה היית עושה לו היית במקום האדם X" - לתירגול תנאי בטל. או "מה תעשה אם תהיה במקום אדם X" לתירגול תנאי קיים. או "מה כדאי ל X לעשות?"- לתירגול כדאי+ שם פועל וכד'.

    השבמחק